فوژان در فارسی، به معنای بانگ و فریاد عظیم است.

 و در انگلیسی، به معنی “استاد سازنده است. کسی که رویاهای بزرگ می بیند؛ هر هدفی که دارد از نظر وسعت بسیار گسترده است. رویای خلق چیزی را دارد که قرن ها دوام بیاورد؛ آرزوی آن تغییر تاریخ است. می خواهد اثر خود را در تمدن بشر بگذارد. هیچ محدودیتی برای توانایی و یا آرزوی انجام آن، برایش وجود ندارد. چیزی که پتانسیل فوق العاده ای برای موفقیت دارد.”

رویکرد ما

مؤسسه دانش و فلسفۀ فوژان با حفظ رویکردی بین‌المللی بر آن است تا با اطلاع یافتن از مباحث روز در زمینۀ موضوعات فلسفۀ دین، فلسفۀ زیست‌شناسی، فلسفۀ جنسیت و فلسفۀ میل‌جنسی، و در اختیار گذاشتن این مباحث به افراد علاقمند، اعم از فلسفه‌دان و غیرفلسفه‌دان، به زبانی آسان‌فهم و دردسترس، گام ارزشمندی را در جهت جلوگیری از هدرفت سرمایۀ عمر افراد، علی‌الخصوص فارسی‌زبانان عزیز بردارد، چیزی که بی‌تردید، گام مهمی در ارتقای فرهنگ و سعادت جامعۀ انسانی خواهد بود.

فیلسوف کسی است که می‌داند تا چه اندازه نادان است و این نادانی او را آزار می‌دهد، پس بی‌وقفه، بدنبال افزایش دانش خویش است، اما بدین ترتیب، وی هنوز داناتر از همه‌ی آن کسانی است که درباره‌ی دانش خود از چیزهایی که نمی‌دانند لاف می‌زنند.

روش ما

برای تحقق این امر، از مصاحبه با اساتید طراز اول خارجی، و ترجمۀ کتب و مقالاتِ به‌روزی که صرفاً در مجلات و نشریات کاملاً معتبر جهانی منتشر می‌شود بهره برده و سپس حاصل آنها، بنا به فراخور کار، ممکن است در فضای مجازی و یا بصورت کتابِ ترجمه یا تألیف در صنعت چاپ کشور منتشر شود. همچنین، دریافت اندیشه‌ورزی‌ها و تأملات اساتید و دانشجویان داخلی، به شکل و فرمت رسمی مقالات علمی ـ پژوهشی و تبدیل آنها به فرمت‌هایی حتی قابل استفاده برای عموم مردم و غیردانشگاهیان، از اهداف دیگر مؤسسه می‌باشد.

مقام و شخصیتی که با مال بدست می‌آید، با نابودی مال، از بین می‌رود؛ اما شخصیتی که با دانش بدست می‌آید، نابودشدنی نیست!

هدف ما

هدف از نسخۀ انگلیسی سایت، غیر از ارائه مطالب فوق به غیرفارسی‌زبانان، ارائه و انتقال دانش و دیدگاه‌ها، و تبادل‌نظر میان اندیشمندان فارسی‌زبان و غیرفارسی‌زبان بوده و بنظر می‌آید که غیر از مجلات علمی نظیر اشپرینگر، که آنهم بنحوی علمی و آکادمیک به نشر دستاوردهای اندیشمندان در سطح بین‌المللی می‌پردازند،  بازهم مؤسسه و سازمانی نیست که به کاری بین‌المللی به این نحو، یعنی انتشار دیدگاه‌ها و نظریات متخصصان از تمام نقاط جهان، و به زبانی آسان‌فهم، برای متخصص و غیرمتخصص مبادرت ورزیده باشد.

سپس، اهداف فرعی مجموعه را میتوان به دو گروه اصلی تقسیم کرد:

  • پژوهش، ترجمه و تألیف در زمینۀ موضوعات فلسفی و بین‌رشته‌ای فلسفه/ روان‌شناسی/ دین
  • برگزاري کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، سمينارها و همايش‌هاي علمي، تخصصي، و مهارتي در داخل و خارج از کشور

مؤسسۀ دانش و فلسفۀ فوژان برای تأمین اهداف فوق، از همکاری و انعقاد قراداد و مشارکت علمی، و بخصوص پژوهش و ترجمه، با اشخاص حقيقي و حقوقي، در داخل و خارج از کشور استقبال می‌کند.

سقراط خود گفت: «یک چیز را خوب می‌دانم و آن این است که هیچ نمی‌دانم.»

«هر کس که بداند که نداند از همه داناتر است.»