کتاب مقالات جنسی

Sexual Essays: Gender, Desire, and Nakedness

مقالات جنسی: جنسیت، میل‌جنسی و برهنگی

نویسنده : جیمز جایلز

ترجمه اصلی‌ترین فصل‌ها: مؤسسۀ پیشگامان دانش و فلسفه فوژان

ارسال: با ثبت درخواست

معرفی کوتاه

جیمز گیلز

جیمز جایلز

جیمز جایلز در کتاب خود با عنوان مقالات جنسی سعی دارد تا با بررسی نقش هورمون­های جنسی در تغییر میل جنسی، این مسئله را اثبات کند که ادعای برخی زیست­‌شناسان مبنی بر داشتن نقش ضروری هورمون­‌ها در ایجاد میل‌جنسی اشتباه است. در نظر او، چنانچه این ادعای زیست­‌شناسان ردّ شود، هیچ عامل دیگری وجود ندارد که بتوان بر اساس آن، میل جنسی را امری وابسته به عوامل زیستی تصور کرد.

او بعد از ارائه مقدمه‌ای در تبیین این موضوع، تحقیقات گذشته درباره رابطه هورمون‌­های جنسی و میل‌جنسی در «مردان»، «زنان» و «حیوانات» را جداگانه بررسی می­‌کند. او سعی دارد تا با طرح ایراداتی به این نتیجه برسد که با توجه به تحقیقاتی که تاکنون انجام شده، نمی­توان نقشی ضروری را برای هورمون­‌ها در ایجاد میل‌جنسی در نظر گرفت. سپس او سعی می­‌کند تا با روشی پدیدارشناسانه، نقش هورمون­‌ها در میل جنسی را از نگاه خود توضیح دهد.

کتاب در مجموع از جهت بررسی مطالعات گذشته، از غنای کافی برخوردار است و خواننده با مطالعه آن، دیدگاهی جامع نسبت به تحقیقات سابق در این موضوع پیدا می­‌کند. اما بنظر می­‌رسد که برخی از استدلال­‌های ارائه شده در این بخش از قوت چندانی برخوردار نباشند؛ گرچه قضاوت در مورد آن به خوانندگان واگذار می­‌شود.

فرم درخواست ترجمه این نوشتار